DRIVIA Centrum Obsługi Transportu 

Kompleksowe usługi dla branży transportowej

Zjedź niżej aby dowiedzieć się więcej
Wspieramy firmy z branży TSL w optymalizacji kosztów działalności. Zajmujemy się rozliczaniem czasu pracy kierowców, kadrami i płacami, dostarczamy nowoczesne oprogramowanie, prowadzimy szkolenia, pomagamy w uzyskaniu niezbędnych certyfikatów oraz doradzamy w sprawach prawno-administracyjnych.

Dzięki temu Ty możesz skupić się na rozwoju swojego biznesu.
Skontaktuj się z nami
Zaufali nam
Nasze usługi

Wiemy, jak dużym wyzwaniem dla branży transportowej są wysokie koszty zatrudnienia kierowców oraz skomplikowane procedury prawno-administracyjne. Nasze usługi zaprojektowaliśmy w taki sposób, aby maksymalnie odciążyć Cię od wszystkiego, co nie pozwala skupić się na rozwoju biznesu.

Opinie klientów

Dowiedz się co sądzą o naszej współpracy nasi klienci.

Z przyjemnością potwierdzamy, że firma Drivia jest naszym sprawdzonym i godnym zaufania partnerem biznesowym, z którym współpracujemy w zakresie obsługi rozliczeń transportowych.
Z firmą DRIVIA jesteśmy związani od kilku lat. Cenimy ICH za profesjonalizm, wysoką jakość świadczonych usług, wsparcie prawne oraz możliwość współpracy z kompetentnymi i życzliwymi ludźmi.
Współpraca z Drivią układa się bardzo dobrze. Profesjonalizm, terminowość i rzetelność w realizacji usług. Polecamy!
Z firmą Drivia współpracujemy od ponad 10 lat. Doświadczenie, komunikacja, szybkość działania to niewątpliwie atuty tej firmy.
Dzięki ich wsparciu czuję się pewnie, wiedząc, że mam do czynienia z zespołem, który zawsze służy pomocą i jest gotowy na każdą sytuację. Zdecydowanie polecam ich usługi każdemu, kto szuka rzetelnego partnera w tej dziedzinie!
DRIVIA Centrum Obsługi Transportu z wysoką jakością produktów oraz obsługą na najwyższym poziomie zadowoli nawet najbardziej wymagającego klienta.
Profesjonalne podejście, terminowość, i pełne zaangażowanie w sprawy klienta to ich główne znaki rozpoznawcze. Zespół jest kompetentny, zawsze służy pomocą i potrafi wyjaśnić nawet najbardziej zawiłe kwestie związane z ewidencja czasu pracy kierowców.
Współpraca z firmą Drivia rozliczającą czas pracy kierowców to naprawdę duże ułatwienie. Zawsze możemy liczyć na ich pomoc, szybką reakcję i jasne wyjaśnienia. Dzięki nim mamy spokojną głowę i pewność, że wszystko jest zrobione jak trzeba.
WK sp. z o. o.
Zespół Drivia posiada dużą wiedzę branżową oraz praktyczne podejście, co przekłada się na sprawną i bezbłędną realizację powierzonych zadań.
WILK LOGISTIC
DRIVIA Centrum Obsługi Transportu to rzetelna i wiarygodna firma. Obsługa jest kompleksowa, a kadra odznacza się dużym profesjonalizmem oraz posiada obszerną wiedzę, zapewniając komfort współpracy.
Współpraca przebiega w sposób w pełni satysfakcjonujący — usługi realizowane są terminowo, rzetelnie i z zachowaniem wysokich standardów merytorycznych. Na szczególne podkreślenie zasługują profesjonalizm zespołu, indywidualne podejście do klienta oraz wysoka responsywność.
O nas

Usługi dla transportu w jednym miejscu

Przez ponad 10 lat istnienia stworzyliśmy kompleksową ofertę usług dla branży transportowej.

Współtwórca:
Dbamy nie tylko o obszar rozliczania czasu pracy, ale też o zarządzanie kadrami, wsparcie prawne, przygotowywanie dokumentacji, pomoc w uzyskiwaniu niezbędnych certyfikatów, czy doradztwo transportowe. Posiadamy również ofertę szkoleniową skierowaną do osób chcących rozpocząć pracę w branży TSL lub podnieść swoje kwalifikacje.Rozumiemy, że poszukujesz firmy, która będzie traktowała Twój biznes priorytetowo — wraz z usługami otrzymasz indywidualnego opiekuna i wsparcie w razie niespodziewanej kontroli w trybie 24/7.
Jak działamy

Co zyskasz dołączając do grona naszych klientów

01

Indywidualny opiekun

Wsparcie kompetentnego specjalisty, który doskonale zna Twój biznes i jest na bieżąco z Twoimi wyzwaniami.
02

Przejrzyste zasady współpracy

Rozumiemy, że Twoim priorytetem jest rozwój firmy. Dlatego kierujemy się jasnymi i przejrzystymi zasadami na każdym etapie współpracy.
03

Dyspozycyjność

Wiemy, że transport nie śpi, a kontrole lub wydarzenia wymagające naszego wsparcia mogą Cię zaskoczyć. Dlatego jesteśmy dostępni 24/7.
Jak działamy

Dobrym sposobem na zyskanie zaufania są nasze osiągnięcia

1000+
Obsługiwanych przedsiębiorstw transportowych
10 000+
Kierowców rozliczanych każdego miesiąca
30+
Ekspertów wspierających i doradzających klientom

Skontaktuj się z nami

Jak wyglądają kolejne kroki?
Wypełnienie formularza
Kontakt przedstawiciela i umówienie spotkania
Spotkanie wraz z wstępnym audytem
Przygotowanie kompleksowej oferty

Jesteśmy dostępni 24/7, by zapewnić pełne wsparcie dla Twojego biznesu

Jeśli są Państwo zainteresowani współpracą lub mają jakiekolwiek pytania,  prosimy o kontakt poprzez nasz formularz e-mailowy lub inne preferowane środki komunikacji.

Jesteśmy dostępni 24/7, by zapewnić pełne wsparcie dla Twojego biznesu

Jeśli są Państwo zainteresowani współpracą lub mają jakiekolwiek pytania,  prosimy o kontakt poprzez nasz formularz e-mailowy lub inne preferowane środki komunikacji.
Wyślij wiadomość
Formularz został wysłany poprawnie.
Wkrótce nasz specjalista skontaktuje się z Państwem.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Poradnik

Odkryj skuteczne strategie
i praktyczne wskazówki.

Czym jest poradnik?
Znajdziesz tu fachowe artykuły, które pomogą Ci lepiej zrozumieć branżę, optymalizować procesy i zwiększyć efektywność swojej działalności.
Wszystkie porady
2 min

Refinansowanie tachografów – breaking news!

Refinansowanie tachografów

1 grudnia 2025 r. – data niecierpliwie wyczekiwana przez wielu przewoźników z całej Polski. To dziś o 10:00 rusza program refinansowania wymiany tachografów ze środków z KPO. Tymczasem na stronie ARiMR (Agencji odpowiedzialnej za przeprowadzenie całego procesu) pojawiła się obszerna instrukcja składania wniosków. Jej długość może niektórych przerazić, jednak Agencja starała się krok po kroku opisać całą procedurę. Zachęcam do wypełniania wniosku postępując według wskazanych zaleceń.

Przy okazji warto pamiętać:

  • Nabór wniosków trwa do 31 stycznia 2026 r. – wniosku nie trzeba składać dzisiaj.
  • Środki zarezerwowane na ten cel są na tyle duże, że pieniędzy z pewnością wystarczy. Należy zadbać przede wszystkim o poprawność złożonych oświadczeń a nie o tempo.
  • W pierwszym naborze refinansowanie można uzyskać na maksymalnie 10 aut zgłoszonych do licencji wspólnotowej.

Instrukcja

Tachografy
2 min

Refinansowanie wymiany tachografów

14 października w Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie refinansowania kosztów wymiany tachografów dla przewoźników. Tym samym stało się jasne, że długo wyczekiwana pomoc nadejdzie. Pozostawało pytanie – kiedy i na jakich zasadach? Całe szczęście na kolejne informacje nie trzeba było długo czekać. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), która będzie odpowiedzialna za rozdysponowanie środków, uchyliła rąbka tajemnicy i przedstawiła regulamin składania wniosków oraz podała konkretne daty. Czy to znaczy, że wszystkie wątpliwości zostały rozwiane?

Termin składania wniosków

Zgodnie z przedstawioną informacją wnioski w sprawie refinansowania wymiany tachografów będzie można składać od 1 grudnia 2025 r. dokładnie od godziny 10:00 do 31 stycznia 2026 r. poprzez dedykowany formularz elektroniczny, który zostanie opublikowany przez ARiMR na PUE pod adresem https://epue.arimr.gov.pl/.  

Wspomniany formularz nie jest jeszcze dostępny i prawdopodobnie pojawi się na stronie dopiero w momencie rozpoczęcia naboru.  

Kwota dotacji

Na początku warto przypomnieć, że maksymalna kwota refinansowania na pojazd wyniesie nie więcej niż 3 tysiące złotych. Biorąc pod uwagę, że średni koszt wymiany urządzenia wahał się od 4 do 5 tysięcy złotych należy zakładać, że dotacja nie pozwoli na całkowite refinansowanie wszystkich poniesionych kosztów, aczkolwiek pokryje ich znaczną część. Jeżeli przewoźnikowi udało się wymienić tachograf po niższej cenie niż 3 tysiące złotych, kwota wsparcia będzie odpowiadać faktycznie poniesionym kosztom.  

I tutaj chciałbym uspokoić wszystkich, którzy 1 grudnia zamierzają odświeżać stronę ARiMR co sekundę. Łączna pula środków, którą zdecydowano się przeznaczyć na realizację inwestycji jest niemała - 319 678 800,00 zł. Umożliwi to objęcie wsparciem 106 599 pojazdów użytkowanych przez polskich przewoźników drogowych, w których wymieniono tachografy na najnowsze urządzenia rejestrujące. Z informacji pozyskanych z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wynika, że w połowie sierpnia 2025 r. łączna liczba wszystkich „aktywnych” pojazdów zgłoszonych do licencji wspólnotowych potencjalnie objętych obowiązkiem wymiany tachografów wyniosła 294 735. Niemniej należy wspomnieć, że ww. liczba pojazdów uwzględniała również nowe pojazdy już wyposażone w docelowe tachografy, które nie podlegały wymianie. Szacuje się, że w Polsce w uprawnionych warsztatach wymieniono ok. 150 000 tachografów.  

Wniosek jest zatem prosty – pieniędzy powinno wystarczyć.  

Pojazdy objęte wsparciem

W pierwszym naborze refinansowanie będzie można uzyskać na 10 pojazdów zgłoszonych do licencji wspólnotowej, w których wymieniono tachograf na G2V2 w terminie od 21 sierpnia 2023 r. do 17 listopada 2025 r. Jeżeli środki nie zostaną wyczerpane, to dofinansowanie obejmie pozostałe wymienione tachografy w danej firmie.

Tu ciekawostka – data 17 listopada 2025 r. pojawiła się w regulaminie naboru mimo tego, że na etapie konsultacji Ustawodawca twierdził, że wsparciem obejmie jedynie tachografy wymienione w terminie tj. do 18 sierpnia 2025 r.  

Stwierdzić trzeba natomiast jasno, że wsparcie będzie mogło być udzielone na pojazdy zgłoszone do licencji wspólnotowej, w których trzeba było dokonać wymiany tachografu. Nie obejmie ono zatem pojazdów nowych, w których już był zamontowany tachograf G2V2.  

Wniosek o refinansowanie

Tak jak wspominałem, w momencie tworzenia artykułu, oficjalny wzór wniosku nie jest jeszcze dostępny. Nie mniej, w regulaminie podano jakie informacje trzeba będzie w nim umieścić oraz jakie dokumenty dołączyć.  

Wniosek będzie musiał zawierać:

Dane dotyczące uprawnionego przewoźnika drogowego:
  1. firmę lub imię i nazwisko oraz siedzibę i adres albo adres zamieszkania,
  2. numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub numer REGON,
  3. numer licencji wspólnotowej,
  4. numer teczki uprawnionego przewoźnika drogowego w systemach teleinformatycznych prowadzonych przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego,
  5. numer rejestracyjny właściwego pojazdu,
  6. numer identyfikujący inteligentny tachograf,
  7. numer rachunku bankowego,
  8. dane osoby uprawnionej do reprezentowania uprawnionego przewoźnika drogowego i do logowania do systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zawierające jej imię i nazwisko, adres zamieszkania i numer PESEL;
Dane dotyczące uprawnionego instalatora lub warsztatu:
  1. firmę lub imię i nazwisko podmiotu posiadającego zezwolenie,
  2. numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub numer REGON,
  3. numer zezwolenia danego warsztatu;
Oświadczenie uprawnionego przewoźnika drogowego, że wskazany we wniosku właściwy pojazd został wyposażony w inteligentny tachograf;

O ile większość danych, które zostały wymienione w regulaminie są dostępne bez żadnego problemu, o tyle pozyskanie niektórych może być nieco trudniejsze.

Numer teczki uprawnionego przewoźnika

GITD nadaje każdemu przewoźnikowi odpowiedni numer teczki, który to identyfikuje przewoźnika w systemach teleinformatycznych Inspektoratu. Informacja o tym, jaki numer teczki nadano danemu przewoźnikowi znajduje się najczęściej na dokumentach, które otrzymuje się od GITD. Jeżeli jednak taki numer nie jest znany przewoźnikowi, to najprościej uzyskać go logując się do portalu iBTM.  

Portal iBTM: Zaloguj się

Instrukcja zakładania konta na portalu iBTM: Portal Klienta iBTM - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Portal Gov.pl

Numer identyfikujący tachograf

Co ciekawe, taka nazwa nie pojawia wprost w Rozporządzeniu 2016/799 ustanawiającym wymogi dotyczące budowy, sprawdzania, instalacji, użytkowania i naprawy tachografów oraz ich elementów składowych. Nie mniej należy wnioskować, że Ustawodawcy chodzi o numer jednoznacznie identyfikujący tachograf, który znajdziemy na wydruku danych technicznych z urządzenia w sekcji „Dane identyfikacyjne tachografu”.

Dane warsztatu tachografów

Ogólnodostępny rejestr podmiotów świadczących usługi związane z tachografami dostępny jest na stronie Głównego Urzędu Miar (GUM): Rejestr podmiotów posiadających zezwolenie - TRANS-TACHO

Co jeszcze przygotować

Zgodnie z regulaminem naboru, do wniosku dołącza się jeszcze:

  1. faktury potwierdzające koszty związane z wyposażeniem pojazdu, w tachograf inteligentny, 
  2. wydruk danych technicznych z inteligentnego tachografu, w jaki został wyposażony właściwy pojazd
  3. wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie przewoźnik otrzymał w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

Podsumowanie

Nowe przepisy dotyczące refinansowania wymiany tachografów wreszcie przynoszą przewoźnikom nadzieje na odzyskanie części zainwestowanych środków. Wnioski będzie można składać od 1 grudnia 2025 r. do 31 stycznia 2026 r. wyłącznie przez formularz elektroniczny ARiMR, a maksymalna wysokość wsparcia to 3 000 zł na pojazd. Dostępna pula środków — ponad 319 mln zł — powinna w pełni zabezpieczyć potrzeby rynku, obejmując znaczną część tachografów wymienionych w Polsce.

Pomimo pewnych wątpliwości, poprawne złożenie wniosku nie powinno przysparzać firmom większych problemów. Należy się jednak do niego odpowiednio przygotować.

Przewoźnicy współpracujący z firmą DRIVIA mogą liczyć na bieżące wsparcie dyżurujących ekspertów.

Pozostałe osoby zapraszamy do kontaktu.

Michał Pasik

Specjalista ds. czasu pracy kierowców, szkoleniowiec